Divadlo Minor NanukFoto: Divadlo Minor

Mateřinka: Den čtvrtý

Hned po ránu se jdu zchladit Nanukem, představením divadla Minor. Píše Berta Doubková.

Jde o laponskou pohádku o eskymáckém lovci Panukovi, kterému se během lovu ztratí jeho nejlepší kamarád pes Nanuk, oba bloudí severskou krajinou a snaží se nalézt jeden druhého. Asi nejvíce mě zaujalo, že jde o čistě autorský příběh, který dobře funguje, má hlavu a patu, pointu a dojemný závěr. Navíc s hezkým jazykem, kterému se zřejmě věnovala pozornost, což mi u ostatních inscenací nepřišlo úplně obvyklé. Potěšila mě také fungující živá hudba s energií a pečlivým provedením, která dokázala zaujmout. Jediné, co mi trochu vadilo, byla jakási sázka na líbivost v příběhu i scénografii.

Divadlo Minor Nanuka loupežníkaFoto: Divadlo Minor

Příběh měl kvality a poetiku disneyovského celovečeráku, a nevím jestli v pozitivním či negativním smyslu. Je to čistě otázka chuti, ale osobně bych ubrala cukru a přidala pepře nebo soli. Loutky dvou hlavních hrdinů byly krásné a vkusně stylizované, ale z ostatních scénografických prvků jsem byla rozpačitá. Svetříky s norskými vzory, větve ověšené vánočními světýlky a veliký korálkový závěs v pozadí, který plnil čistě dekorativní účel. Myslela jsem u toho na set design televizního studia pořadu Sama doma.

Představení mělo příjemnou mladou energii a, kdyby bylo o chlup kratší, působilo by na mě našlapaněji a neměla bych u některých situací pocit, že jsou zbytečně rozvleklé. Je však dost možné, že si tady vymýšlím zcestné blbosti, protože odezva dětského publika byla na repríze, kterou jsem viděla, naprosto rozkošná. Děti byly napjaté, při písničkách nadšeně trsaly, smály se vtípkům a končily představení potleskem ve stoje.

Bábkové divadlo Žilina FilemonFoto: Bábkové divadlo Žilina

Druhou dnešní inscenací, která také zpracovávala motiv dobrodružného putování s dojemným závěrem, byl Filemon aneb Horempádem domů Bábkového divadla Žilina. Hned od prvního obrazu mě Filemon zaujal divadelním jazykem, který se lišil od předchozích festivalových inscenací. Pracoval s méně popisnou scénografií, která se více zaměřovala na materiál a myslím, že více podněcovala fantazii. Celkově představení působilo díky spoustě pěkných nápadů velmi hravě, ovšem na to, že je určené pro děti od čtyř let, bylo příliš dlouhé. V poslední čtvrthodině už se děti začínaly ošívat a vrtět a s nimi trochu i já.

Bábkové divadlo Žilina FilemonFoto: Bábkové divadlo Žilina

Po celém horkém dni už jsem byla značně vyčerpaná, ale z mátožného stavu mě vytáhlo milé večerní představení R.U.R. Buchet a loutek. Vtipné a neustále zcizované rámcem divadelní zkoušky, při které se herci dohadují, vaří si kafe ve vrčícím automatu, vyškrtávají postavy na místě a tak dál. A to na scéně plné haraburdí, loutek a rekvizit, které sympaticky vytahují, aby je použili a zase někam založili. Odcházela jsem rozesmátá, probraná a spokojená. Těším se na zítřek!

vložila:

Adéla Vondráková, 19. 6. 2021

Článek zatím nemá žádný komentář.
Vložit komentář:

Jméno a příjmení (povinné)

Příspěvek

Potvrďte, prosím, že nejste loutka: napište jméno Spejblova syna

Provozovatelem těchto stránek je Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář, Celetná 595/17 Praha, IČ: 67363741. Obsah těchto stránek je předmětem práva autorského a bez svolení provozovatele stránek jej nelze dále šířit. Provozovatel neodpovídá za obsah stránek třetích osob, na které na svých stránkách odkazuje. Vstup do administrace zde.