Online archiv

Rischbieter, Henning: Fascinace divadlem a okouzlení dynamikou pohybu, Loutkář 1/2018, s. 16–18

Pokud zapátráme v odborné literatuře – a Nina Malíková to v předchozím rozhovoru také naznačila – přiklonili se výtvarní umělci k výrazovým prostředkům divadla na počátku 20. století také proto, že jim skýtaly něco, co statická ať dvojrozměrná, či trojrozměrná výtvarná díla nenabízela: pohyb. Velkým inspiračním zdrojem byly umělcům tedy nejen loutky, ale i tanečníci, zejména z progresivního souboru Ballets russes (Ruského baletu) vedeného impresáriem Sergejem Ďagilevem a choreografem Michailem Fokinem. (red)

Malíři a choreografie

Jak pozvolna stále víc dominuje dekorace, zdá se být nasnadě, že funkce libretisty nebo vůbec choreografa má být předána dekoratérovi: Bakst a Benois radili a pomáhali Fokinovi, prvnímu choreografovi Ruských baletů v secesní choreografii, v zapojení pohybového stylu Isidory Duncanové do klasické choreografie; Larionov pak vedl choreografii Le Chout a Derain obstaral libreto. Dosud …

Tento článek je v plné verzi přístupný pouze pro stávající předplatitele časopisu. Pokud k němu potřebujete výjimečně přístup například z vědeckých důvodů, neváhejte kontaktovat redakci časopisu. Předplatitelé pro přístup k článku zadejte, prosím, své heslo. Pokud jste své heslo ještě nedostali a máte Loutkáře na letošní rok předplaceného, napište nám a my vám je obratem zašleme.

Vaše heslo:
28. přelet nad loutkářským hnízdem

Provozovatelem těchto stránek je Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář, Celetná 595/17 Praha, IČ: 67363741. Obsah těchto stránek je předmětem práva autorského a bez svolení provozovatele stránek jej nelze dále šířit. Provozovatel neodpovídá za obsah stránek třetích osob, na které na svých stránkách odkazuje. Vstup do administrace zde.