Přelet nad loutkářským hnízdem

Online archiv

Lešková Dolenská, Kateřina: Obecná znalost loutkového divadla je slabá, Loutkář 2/2017, s. 19–21

O tom, že jsou výzkum a dokumentace loutkářství ve Francii podporované a respektované, svědčí rozhovor s historičkou a dokumentaristkou Raphaèle Fleury, která má mimo jiné lví podíl na vzniku digitálního Portálu loutkářského umění (PAM – Portail des Arts de la Marionnette) a virtuální výzkumné Katedry pro výzkum cirkusu a loutek (ICiMa – Chaire d’Innovation Cirque et Marionnette). Početný specialistů, institucionální zázemí a dlouhodobou finanční podporu, které mají za úkol rehabilitovat loutkářství v očích nejširší veřejnosti, můžeme francouzským kolegům jenom závidět.

Asi nejrozšířenějším způsobem, jak seznamovat odbornou i laickou veřejnost s loutkářským uměním, je vedle jeho živého hraní také vystavování loutek a loutkářských artefaktů v muzeích. Která francouzská muzea považujete z hlediska popularizace oboru za klíčová?

Obzvláště zajímavé mi přijde nové pojetí muzea Gadagne v…

Tento článek je v plné verzi přístupný pouze pro stávající předplatitele časopisu. Pokud k němu potřebujete výjimečně přístup například z vědeckých důvodů, neváhejte kontaktovat redakci časopisu. Předplatitelé pro přístup k článku zadejte, prosím, své heslo. Pokud jste své heslo ještě nedostali a máte Loutkáře na letošní rok předplaceného, napište nám a my vám je obratem zašleme.

Vaše heslo:

Provozovatelem těchto stránek je Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář, Celetná 595/17 Praha, IČ: 67363741. Obsah těchto stránek je předmětem práva autorského a bez svolení provozovatele stránek jej nelze dále šířit. Provozovatel neodpovídá za obsah stránek třetích osob, na které na svých stránkách odkazuje. Vstup do administrace zde.