Přelet nad loutkářským hnízdem

Online archiv

Kozień, Lucyna: Loutky v Polsku, Loutkář 1/2017, s. 87–88

Stejně jako náš svět i polské loutkové divadlo prošlo v posledních desetiletích zřetelnými změnami. Během let se také změnilo chápání loutkářství jako samostatného uměleckého oboru. Pokud si uvědomíme fakt, že v porovnání s jinými, třeba i sousedními zeměmi, je u nás tato oblast umění poměrně mladá (ve skutečnosti vznikla po druhé světové válce), lze říci, že proměnami naše loutkové divadlo prochází neustále. Tyto změny jsou evidentní zejména ve způsobu myšlení o divadle pro děti a také v tom, jaké problematice se věnuje jeho dramaturgie. V neposlední řadě se proměnil divadelní jazyk a způsob, jakým se nakládá s kdysi základním prostředkem tohoto druhu divadla, jímž je loutka. Liší se i modely fungování divadel, jejich organizace a způsob, jakým jsou tato divadla vedena. Divadlo pro mladého diváka stojí také před jinými úkoly, než tomu bylo kdysi.

Zásadně se změnilo chápání pojmu loutkové…

Tento článek je v plné verzi přístupný pouze pro stávající předplatitele časopisu. Pokud k němu potřebujete výjimečně přístup například z vědeckých důvodů, neváhejte kontaktovat redakci časopisu. Předplatitelé pro přístup k článku zadejte, prosím, své heslo. Pokud jste své heslo ještě nedostali a máte Loutkáře na letošní rok předplaceného, napište nám a my vám je obratem zašleme.

Vaše heslo:

Provozovatelem těchto stránek je Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář, Celetná 595/17 Praha, IČ: 67363741. Obsah těchto stránek je předmětem práva autorského a bez svolení provozovatele stránek jej nelze dále šířit. Provozovatel neodpovídá za obsah stránek třetích osob, na které na svých stránkách odkazuje. Vstup do administrace zde.