Online archiv

Lešková Dolenská, Kateřina: Prolínání loutek a hudebního divadla, Loutkář 3/2016, s. 22–27

Jak se to má s loutkami a hudebním divadlem (nejen v českém, ale i slovenském a německém divadelním kontextu) jsme se zeptali specializovaných kritiků a publicistů. Na otázky redakce odpovídali (abecedně): Robert Bayer (Německo), Josef Herman, Radmila Hrdinová, Michaela Mojžišová (Slovensko) a Lenka Šaldová.

Loutky a hudební divadlo se vzájemně inspirují poměrně často. Z českých zástupců jsou to namátkou operní inscenace bratří Formanů (Prodaná nevěsta, Barokní opera, Kráska a zvíře, Čarokraj, Rusalka, Jeníček a Mařenka), výrazně hudební je tvorba brněnské Radosti pod vedením Vlastimila Pešky (Princezna Silvestrie, Malované na skle, dokonce opereta Na tý louce zelený). Koneckonců i pravděpodobně nejreprízovanější česká inscenace Don Giovanni z produkce Národního divadla marionet v sobě tyto dva světy kloubí. Jaké inscenace operních inscenací, v nichž byly použity loutky, resp. loutkářské operní inscenace…

Tento článek je v plné verzi přístupný pouze pro stávající předplatitele časopisu. Pokud k němu potřebujete výjimečně přístup například z vědeckých důvodů, neváhejte kontaktovat redakci časopisu. Předplatitelé pro přístup k článku zadejte, prosím, své heslo. Pokud jste své heslo ještě nedostali a máte Loutkáře na letošní rok předplaceného, napište nám a my vám je obratem zašleme.

Vaše heslo:

Provozovatelem těchto stránek je Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář, Celetná 595/17 Praha, IČ: 67363741. Obsah těchto stránek je předmětem práva autorského a bez svolení provozovatele stránek jej nelze dále šířit. Provozovatel neodpovídá za obsah stránek třetích osob, na které na svých stránkách odkazuje. Vstup do administrace zde.