Přelet nad loutkářským hnízdem

Online archiv

Lešková Dolenská, Kateřina: Prolínání loutek a činohry v českém divadelním kontextu, Loutkář 2/2016, s. 16–21

Jsme svědky výrazného prostupování loutkového a činoherního, či přesněji asi řečeno „hereckého“ divadla. Jak to vidí čeští divadelní kritici? Na otázky redakce odpovídají (v abecedním pořadí) Kamila Černá, Jan Kerbr, Jana Soprová, Zdeněk Aleš Tichý a Michal Zahálka.

Loutky se proměňují, transformují, mizí z někdejších loutkových divadel a objevují se tam, kde by je zase nikdo moc nečekal – z poslední doby mě napadá třeba užití maňásků v inscenaci Dejvického divadla Dabing Street, výrazné použití loutky v inscenaci Kukura v Činoherním klubu, Malý princ na Nové scéně Národního divadla, nezřídka jsou používány v Divadle v Dlouhé, které dnes spadá také spíše mezi činoherní scény… Jak na tento fenomén nahlížíte vy?

Jana Soprová: Stále častěji se zamýšlím nad tím, že dnes nelze jednotlivé divadelní druhy rozpojovat. Naopak, syntéza činohry-pohybu-loutek dokáže umocnit zážitek. Je v…

Tento článek je v plné verzi přístupný pouze pro stávající předplatitele časopisu. Pokud k němu potřebujete výjimečně přístup například z vědeckých důvodů, neváhejte kontaktovat redakci časopisu. Předplatitelé pro přístup k článku zadejte, prosím, své heslo. Pokud jste své heslo ještě nedostali a máte Loutkáře na letošní rok předplaceného, napište nám a my vám je obratem zašleme.

Vaše heslo:

Provozovatelem těchto stránek je Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář, Celetná 595/17 Praha, IČ: 67363741. Obsah těchto stránek je předmětem práva autorského a bez svolení provozovatele stránek jej nelze dále šířit. Provozovatel neodpovídá za obsah stránek třetích osob, na které na svých stránkách odkazuje. Vstup do administrace zde.