Jak to vypadá v žaludku vlka potom co sežral Karkulku s babičkou? Co se stane, když tři prasátka potkají vlka, který ovládá hara-kiri? A znáte smutný příběh malé mořské víly?
Nori Sawa začal svoji profesionální kariéru evropského loutkáře v roce 1992, kdy jej podpořilo japonské Ministerstvo Kultury a umožnilo mu vycestovat do Evropy. Od té doby žije v Praze a často cestuje mezi Japonskem a Českou republikou. Se svými sólo představeními vystupoval už ve více než 25 zemích. Každoročně je hostem mezinárodních divadelních festivalů v Evropě, Asii i Americe. Noriho pohádky patří mezi jeho nejhranější inscenaci. Získaly ceny na českých i zahraničních festivalech, např. na ostravském festivalu Spectaculo Interese nebo na festivalu Katowice Dětem! v Polsku.
Během nedělního dopoledne v rámci festivalu Žižkovská Loutka představil Nori Sawa oblečený do černého celotělového kostýmu s černé čepičky pět dílčích loutkových hříček, každou jakožto krátkou samostatnou pohádku (Housenka a hvězda, Ryba čili žralok, Tři prasátka a vlk, Malá mořská víla a Červená Karkulka). Hudba známého barokního skladatele Antonia Vivaldiho v kapli žižkovského Atria živě doplňovala jednání jevištních postav a svou pestrostí vytvářela napínavou atmosféru. Většina čísel se odehrávala před řečnickým pultíkem tvořeným kartonovou kulisou, před níž vystupovaly loutky vyrobené převážně z papíru. Některé příběhy byly inspirované tradičními pohádkami, například Červená Karkulka, jiné vyprávěly legendy z japonské mytologie. Nori si také vymýšlel pohádky zcela nové a při závěrečné loutkové hříčce – Červená Karkulka – využil i velké papírové plátno, na něž promítal vystřiženou Karkulku, nůžky, svůj ukazováček, prostředníček a palce – prsty zastupující postavu vlka.
Jednotlivé pohádky vyprávěly jazykem loutkového divadla velké příběhy – beze slov, jen pohybem, hudbou, loutkami a hrou světel. Spojení českého a japonského loutkového divadla bylo pro děti i dospělé zajímavým a inovativním prvkem festivalu. Diváci ocenili především vizuální pestrost papírových loutek a nonverbální a zvukovou vynalézavost Sawy, který vetkl svým loutkám život rychle měnícím se pohybem i odvážným vokálním podbarvením.
Marie Kobrlová, 20. 9. 2018
5. 4. 2024 – 7. 4. 2024
Fandův dýchánek
12. 4. 2024 – 17. 4. 2024
Dítě v Dlouhé 2024
12. 4. 2024 – 14. 4. 2024
DIVadelní SEtkání
13. 4. 2024 – 14. 4. 2024
Opavská rolnička
19. 4. 2024 – 21. 4. 2024
20. Pimprlení
Ivan Kraus (1. 3. 1939)
Marie Kočková (3. 3. 1939)
Vlastimil Peška (3. 3. 1954)
Josef Brůček (4. 3. 1944)
Marie Jirásková (6. 3. 1964)
Alžběta Tomášková (8. 3. 1929)
Miroslav Pokorný (10. 3. 1934 – 15. 10. 2012)
Filip Homola (12. 3. 1969)
Hermína Motýlová (22. 3. 1944)
Jiří Řeháček (26. 3. 1934)
Jarmila Majerová (26. 3. 1920 – 2. 3. 2014)
Provozovatelem těchto stránek je Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář, Celetná 595/17 Praha, IČ: 67363741. Obsah těchto stránek je předmětem práva autorského a bez svolení provozovatele stránek jej nelze dále šířit. Provozovatel neodpovídá za obsah stránek třetích osob, na které na svých stránkách odkazuje. Vstup do administrace zde.
Twitter
RSS