Rozprávkový konflikt medzi dobrom a zlom, kde spravodlivosť zvyčajne víťazí je obsiahnutý aj vo voľnej úprave arabského príbehu o Alibabovi, ktorý nájde jaskyňu s nahromadeným pokladom patriacim bande zbojníkov.
Yael Rasooly už ve své předchozí inscenaci Paper Cut projevila obrovskou chuť experimentovat, jak s dramatickými žánry, tak především s podobou loutek a loutkohereckými technikami. Dům u jezera představuje jakýsi tragický kabaret, bohatě využívající loutkoherectví a zpěvných částí. Příběh sester se tak skládá jako bizarní mozaika.
Kdesi ve střední Evropě žily tři sestry. Tyto okouzlující mladé dámy trávily své dny studiem jazyků, braly hodiny tance, osvojovaly si základy správného stolování. To aby okouzlily svého osudového prince, až nadejde čas. Do dokonalé pohádky se ovšem vloudilo zlo: nastala válka. Matka ukryla své tři holčičky do malého pokojíku v domě u jezera, odešla – a už se nikdy nevrátila. Jak příběh tří sester dopadne? Zachrání některou z nich statečný rytíř?
Dánský soubor Theatre Reflection přivezl inscenaci Na shledanou, pane Muffine, inspirovanou oceňovaným příběhem švédského literáta Ulfa Nilsona.
Pan Muffin žije sám ve svém modrém domku s poštovní schránkou, kterou s oblibou pravidelně časně zrána kontroluje. Poté se usadí do svého houpacího křesla a jen přemýšlí o svém prožitém životě, své manželce a čtyřech dětech, které se už dávno odstěhovaly z domu.
Král/The King – to je přezdívka, kterou si vysloužila jedna z nejzářivějších hvězd hudebního světa. Ve stejnojmenné inscenaci známého australského loutkáře Nevilla Trantnera ale jméno Elvis Presley neuslyšíte. A to přesto, že už jen z podoby loutky hlavního hrdiny je jasné, ke které osobnosti se celá inscenace vztahuje.
V sále zní hudba jako z hrací skříňky a v pravém rohu jeviště je mechanické loutka představující píšícího Hanse Christiana Andersena. Tělíčko panenky se pak dá do něžného pohybování hrudí a společně s ním ožije i magický příběh statečného cínového vojáčka a jeho papírové balerínky.
Andersenův příběh o statečném cínovém vojáčkovi, jedna z nejklasičtějších evropských pohádek, inspirovala argentinského tvůrce Omara Alvaréze k vytvoření inscenace, kterou nyní uvedl na Skupově Plzni.
Města kultury 2015 – belgické Mons a česká Plzeň – se setkaly při umělecké spolupráci na mezinárodním divadelním projektu UBUdneS. Inscenace probíhající paralelně na čtyřech scénách v prostorách plzeňské Papírny provokativním způsobem konfrontuje bezskrupulózní praktiky v Jarryho Králi Ubu s chováním současné společnosti, především pak politiků.
Festival Skupova Plzeň představil ve světové premiéře mezinárodní divadelní projekt UBUdneS. Pod téměř dvouhodinovým představením je podepsán belgický režisér Axel De Booseré a jeho kolegyně a spoluzakladatelka Compagnie Pop-up, Maggy Jacot.
21. 4. 2024
Loutkové divadlo Dokola, Tábor
Husiti
26. 4. 2024
Buchty a loutky, Praha
Postradatelní
Josef Brozman (2. 4. 1949)
Marta Bártková (4. 4. 1929)
Jiří Švec (4. 4. 1939)
Miroslav Skála (6. 4. 1924)
Aleš Kisil (8. 4. 1964)
Kateřina Melenová (9. 4. 1964)
Hana Lamková (11. 4. 1934)
Jiří Ferby (14. 4. 1964)
Josef Špachta (15. 4. 1934)
Petr Matásek (17. 4. 1944 – 25. 7. 2017)
Markéta Kočvarová Schartová (20. 4. 1934 – 12. 11. 2014)
Marta Jurečková (23. 4. 1944)
Bohuslava Roháčková (25. 4. 1949)
Alena Popelková (28. 4. 1944)
Zuzana Skalníková (20. 6. 1949 – 12. 4. 2019)
Provozovatelem těchto stránek je Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář, Celetná 595/17 Praha, IČ: 67363741. Obsah těchto stránek je předmětem práva autorského a bez svolení provozovatele stránek jej nelze dále šířit. Provozovatel neodpovídá za obsah stránek třetích osob, na které na svých stránkách odkazuje. Vstup do administrace zde.
Twitter
RSS