Katalánské uskupení divadelních experimentátorů Společnost pana Serrana zřejmě nemá gumové medvídky zrovna v lásce. Několik stovek těchto barevných sladkých bonbónků totiž na jevišti vystaví snad všem myslitelným katastrofám.
Od stropu jeviště se k podlaze táhnou čtyři provazy doprovázené kužely světla. Na scéně se mezi různě zavěšenými nebo položenými loutkami vznáší lehká mlha.
Tria Fata, tři sudičky, které jsou však ve stejnojmenné inscenaci pouze dvě. Jedna napomáhá k samotnému počátku života a ta druhá jej naopak ukončuje.
Soubor Handa Gote je známý pro svůj nezaměnitelný rukopis, který je těžko pochopitelný, těžko popsatelný a velmi okouzlující. V The Mission se ale inscenátoři ve svých experimentech mírnili. Výsledkem je inscenace s relativně uceleným dějem, založená na knižní předloze Ohyzdný duch (Ghost of Chance) Williama S. Burroughse.
Český experimentální soubor Handa Gote, jehož tvorba se pohybuje v intencích postdramatického divadla, ve svých inscenacích uplatňuje metodu dekonstrukce tradičního lineárního divadelního vyprávění, tedy i jazyka, a odtajňování divadelních mechanismů.
Britský výtvarník a loutkoherec Stephen Mottram dovezl do Plzně již druhou ze svých inscenací, Moře Organilla, o vzniku a hodnotě života. Mottramova inscenace je postavena na vysoce symbolických významech. Tím primárním je voda jako základ života, ale také symbolem plodnosti a přeneseným obrazem lidského lůna.
Narození syna znamenalo pro britského loutkáře Stephena Mottrama nejen přelomovou životní událost, ale i zdroj inspirace. Rozhodl se vytvořit loutkovou inscenaci Moře Organilla vyprávějící o vzniku života, o zrodu nových bytostí, o tom magickém okamžiku, který si nikdo z nás vlastně nepamatuje.
Jistý typ humoru je nesmrtelný. Řeč je nyní o humoru protagonistů němé grotesky. Charlie Chaplin, Buster Keaton alias Frigo a Laurel s Hardym. Kdyby tito čtyři apoštolové grotesky spojili své síly, vzniklo by pravděpodobně dílo svou vtipností životu nebezpečné.
Když se údajně londýnská Židovská obec rozhodne, že by si přála na zakázku vytvořit divadelní kus o posledních dvanácti hodinách života proroka Mojžíše, osloví pro své záměry loutku s 3D tvarovanou kartonovou hlavou, hadrovým tělem a černými botami, která celý svůj život strávila na dřevěném stole.
Uprostřed prázdného jeviště ponořeného do tmy je velký nasvícený stůl. Do prostoru vstupují tři herci (Mark Down, Sean Garratt a Laura Caldow) s loutkou. Tato loutka, jak se dozvídáme, byla oslovena hrát příběh o Mojžíši.
21. 4. 2024
Loutkové divadlo Dokola, Tábor
Husiti
26. 4. 2024
Buchty a loutky, Praha
Postradatelní
Josef Brozman (2. 4. 1949)
Marta Bártková (4. 4. 1929)
Jiří Švec (4. 4. 1939)
Miroslav Skála (6. 4. 1924)
Aleš Kisil (8. 4. 1964)
Kateřina Melenová (9. 4. 1964)
Hana Lamková (11. 4. 1934)
Jiří Ferby (14. 4. 1964)
Josef Špachta (15. 4. 1934)
Petr Matásek (17. 4. 1944 – 25. 7. 2017)
Markéta Kočvarová Schartová (20. 4. 1934 – 12. 11. 2014)
Marta Jurečková (23. 4. 1944)
Bohuslava Roháčková (25. 4. 1949)
Alena Popelková (28. 4. 1944)
Zuzana Skalníková (20. 6. 1949 – 12. 4. 2019)
Provozovatelem těchto stránek je Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář, Celetná 595/17 Praha, IČ: 67363741. Obsah těchto stránek je předmětem práva autorského a bez svolení provozovatele stránek jej nelze dále šířit. Provozovatel neodpovídá za obsah stránek třetích osob, na které na svých stránkách odkazuje. Vstup do administrace zde.
Twitter
RSS