The TableFoto: Lucie Dvořáková

Chceme se sem přestěhovat!

Londýnská divadelní společnost Blind Summit Theatre byla založena v roce 1997 Nickem Barnesem a Markem Downem. Nick vystudoval herectví na londýnské Royal Centre School of Speech and Drama, Mark naopak scénografii na Slade School of Fine Arts.

V současné době se skupina soustřeďuje na nové postupy při práci s loutkami vycházející z japonské tradice bunraku a improvizace (metoda označovaná jako „extreme puppetry“ specifická především pro uměleckého šéfa Marka Downa). Jejich loutková dílna spolupracuje také na různorodých projektech, jakými byly například loutky pro operu Madame Butterfly Anthonyho Minghelle, britskou společnost Complicité nebo zahajovací ceremoniál Letních olympijských her 2012 v režii Dannyho Boylea. Na otázky festivalového zpravodaje odpovídají Mark Down, Sean Garratt a Laura Caldow.

Jak vymýšlíte příběhy a charaktery pro své loutky? Co vás inspirovalo pro vytvoření loutky Mojžíše?

Původně jsme loutku Mojžíše vytvořili pro jiné představení. Mysleli jsme, že to bude Goldstein (mýtický vůdce undergroundu) v Orwellově románu 1984. Ale pravdou je, že byla loutka příliš roztomilá, a tak jsme ji pro 1984 nepoužili, ale vytvořili pro ni jinou inscenaci.

Proč jste pro postavu Mojžíše vybrali právě tvář vyrobenou z kartonu?

Nápad vytvořit hlavu z kartonu má především důvod v tom, že potřebuje krátký čas na výrobu a jeho cena je nízká. Postupně jsme loutku Mojžíše různě upravovali. Dokonce jsme zkoušeli dát mu penis, ale to působilo až nechutně. Nakonec nejlépe fungovaly boty a rukavice.

Jaký je váš oblíbený materiál pro výrobu loutek?

Mám opravdu rád krabice (smích) a také jiné přírodní materiály.

Často se ve svých projektech věnujete náboženským tématům, co vás na nich oslovuje?

Náboženství mě přímo fascinuje. Myslím, že loutkářství je spirituální záležitost. Loutky nám říkají mnoho o náboženství a vždy, když s nimi pracuji, tak se v nich toto téma nějak odráží. Podobně jako politika nebo smrt.

Proč jste se inspirovali ve svém představení The Table japonským loutkovým divadlem bunraku?

Líbí se mi na bunraku, že loutku animují tři herci, na scéně tak vzniká dialog mezi vodiči. Bunraku loutka může díky tomu, že každou její část vodí někdo jiný, hrát přesné pohyby, být neustále v akci.

Jak dlouho spolu pracujete v Blind Summit Theatre?

Se Seanem spolupracuji přibližně rok, s Laurou již více než deset let.

Jak dlouho jste tuhle inscenaci zkoušeli?

Asi tři měsíce. Začali jsme v květnu, potom jsme však představení ještě výrazně upravovali i v závislosti na publiku a na jeho reakcích.

Už jste Českou republiku se svým projektem jednou navštívili v Hradci Králové, jak jste si užili dnešní představení v Plzni?

Velice, dnešní představení se opravdu zdařilo. Plzeň se nám moc líbí, stejně jako tohle divadlo. Vážně, chceme se sem přestěhovat (smích)! Ale i práce s Divadlem DRAK v Hradci Králové byla inspirativní.

Tereza Kosáková, Karolína Kraj, 6. 9. 2015

Článek zatím nemá žádný komentář.
Vložit komentář:

Jméno a příjmení (povinné)

Příspěvek

Potvrďte, prosím, že nejste loutka: napište jméno Hurvínkova otce

28. přelet nad loutkářským hnízdem

Provozovatelem těchto stránek je Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář, Celetná 595/17 Praha, IČ: 67363741. Obsah těchto stránek je předmětem práva autorského a bez svolení provozovatele stránek jej nelze dále šířit. Provozovatel neodpovídá za obsah stránek třetích osob, na které na svých stránkách odkazuje. Vstup do administrace zde.