Přelet nad loutkářským hnízdem

Online archiv

Lehečková, Hana: Omezení nás inspirují, Loutkář 4/2016, s. 52–55

Tomáš Procházka je výraznou postavou české hudebně-divadelní scény. A to nejen kvůli své robustní postavě, tmavým vlasům a vousům a pronikavému pohledu, z něhož se nedá téměř nic vyčíst. V současné době je jeho jméno spjato především s projektem Handa Gote, soustavně se věnuje i improvizované hudbě a zvukovým instalacím. Jeho širokou škálu zájmů spojuje jedna věc – jisté vymezování se proti uměleckému establishmentu.

Teprve až v průběhu rozhovoru mi došlo, že sejít se s ním v kavárně Divadla v Celetné nebyl zrovna ten nejlepší nápad. Jak mi sám prozradil, kamenná divadla ho nezajímají.

V čem je specifická poetika Handa Gote?

Na začátku jsme říkali, že Handa Gote je projekt pro integraci vědy a technologie do umění. To už dneska není nic zvláštního, technologie jsou v divadle úplně běžná věc. Také jsme vždy zdůrazňovali naši inspiraci Japonskem. Ta není na první pohled zjevná, šlo o …

Tento článek je v plné verzi přístupný pouze pro stávající předplatitele časopisu. Pokud k němu potřebujete výjimečně přístup například z vědeckých důvodů, neváhejte kontaktovat redakci časopisu. Předplatitelé pro přístup k článku zadejte, prosím, své heslo. Pokud jste své heslo ještě nedostali a máte Loutkáře na letošní rok předplaceného, napište nám a my vám je obratem zašleme.

Vaše heslo:

Provozovatelem těchto stránek je Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář, Celetná 595/17 Praha, IČ: 67363741. Obsah těchto stránek je předmětem práva autorského a bez svolení provozovatele stránek jej nelze dále šířit. Provozovatel neodpovídá za obsah stránek třetích osob, na které na svých stránkách odkazuje. Vstup do administrace zde.