Online archiv

Lešková Dolenská, Kateřina: Pohled za hranice, Loutkář 2/2016, s. 14–15

Je obtížné podat ucelený přehled prací významných světových činoherních režisérů, kteří se nějakým způsobem dotkli principů loutkového divadla. Proto se zkusím na několika příkladech současných inscenací spíš zaměřit na to, podle jakého klíče byly loutky do inscenací „neloutkářských“ tvůrců zasazeny a pojmenovat, k čemu loutky v těchto inscenacích slouží.

Případ první – War Horse1

Stále hraný divácký hit Válečný kůň/War Horse původně vznikl v londýnském Národním divadle (premiéra 2007; v letech 2011–2013 byl uváděn i na Broadway, kde jsem ho měla možnost zhlédnout) ve spolupráci s jihoafrickým souborem Handspring Puppet Company podle knižní předlohy Michaela Morpurga a v režii Marianne Elliottové a Toma Morrise. V inscenaci jsou všechna zvířata ztvárněna loutkami, z nichž nejvýraznější a nejpropracovanější jsou pochopitelně loutky koní v životní velikosti (animované třemi vodiči v …

Tento článek je v plné verzi přístupný pouze pro stávající předplatitele časopisu. Pokud k němu potřebujete výjimečně přístup například z vědeckých důvodů, neváhejte kontaktovat redakci časopisu. Předplatitelé pro přístup k článku zadejte, prosím, své heslo. Pokud jste své heslo ještě nedostali a máte Loutkáře na letošní rok předplaceného, napište nám a my vám je obratem zašleme.

Vaše heslo:

Provozovatelem těchto stránek je Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář, Celetná 595/17 Praha, IČ: 67363741. Obsah těchto stránek je předmětem práva autorského a bez svolení provozovatele stránek jej nelze dále šířit. Provozovatel neodpovídá za obsah stránek třetích osob, na které na svých stránkách odkazuje. Vstup do administrace zde.